Stall Vall

söndag 18 januari 2015

En vintervisa

Melodi: Den blomstertid nu kommer (som ett hån)

Den vintertid nu kommit med halka, blåst och regn. Med 20 lager kläääder som blir för varma när man tar ut sin häst en sväng. Med kånkade av vaaatten och boxar fulla med bajs, och hösilage som måste mögelkollas, det är fan inte najs.
Underlaget suuger feeeeeett, blir många skriiitt-turer på träääns utan bett. Sen skuttar pigga hästar på sto-o-olliga ben i haaaagen och sparkar på sig själva med vinterbrooodden. Kan iiiiingen ge mig D-vitamin intravenöst, för vinterdeppen är här nu och jag vill få trötthe-e-e-ten löööst.
 
Jag tar inget som helst ansvar för ovanstående felaktiga satsmelodi/text/whatever-upplägg. Jag vill bara dra en filt över mig och bli väckt i slutet av mars eller april, beroende på väder.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar